“Skok energetyczny – dlaczego prąd na Świecie zdrożeje 2x – Teoria Fuzji”

Pamiętam jak dyski HDD były w fazie rozkwitu, było ich wiele. były tanie, były nawet dostatecznie długowieczne i miały po 2 TB a nawet chyba 4 TB! Pamiętam jak zdrożały nagle, skoczyły chyba 2x (?) z ceną do góry. I chwilę później zaczęto kłaść nacisk na dyski SSD który to dysk mam dziś w komputerze od 7 lat i chodzi Perfect i nie rzęzi.

Mam podobne skojarzenia dzięki Atorowi z Wideoprezentacje i jego wideo o braku energii elektrycznej w Australii, Europie na Świecie. Podobno 1/4 elektrowni na węgiel w krainie kangurów ma być zamknięta a ludzie mają oszczędzać prąd bo będzie źle. Autor wideo, przewiduje, że ceny prądu podskoczą 2x no i ja teraz też tak sądzę.

Ale właśnie może już czujecie albo już wiecie co mam na myśli? Jesteśmy tuż przed skokiem cywilizacyjnym jeśli chodzi o fuzje termojądrową a to dzięki superkomputerom kwantowym i rozwoju S.I. i symulacji cząstek, zjawisk. Tak na szybko przeczytałem dwa artykuły ze strony CHIP i przejrzałem jeden z GOV – tak tu też piszą.

W sumie już od dłuższego czasu czasem śledziłem wiadomości o fuzji termojądrowej ale to co się teraz zaczęło dziać a raczej zacznie (turu!), olśniło mnie! Coś czuję, że fuzja termojądrowa jest na już zaawansowanym etapie i pierwszy reaktor zostanie wybudowany w przeciągu 6 – 10 lat (może szybciej – kto to wie) – taki przemysłowy a nie naukowy i to będzie GAME CHANGER!

Na początek będzie czysta energia bez zanieczyszczeń powietrza i z małą ilością odpadów radioaktywnych (czyli oczko w kierunku Europolityków). Pewnie pierwsze reaktory powstaną w USA i Francji. Na początku może być drogo ale to będzie cudowny wynalazek nie wiem jak odmieni nasze społeczeństwo ale może i energia w przyszłości będzie znikomo tania tak, że dzięki tej technologii rozwiną się inne technologie które potrzebują do pracy energii elektrycznej – więcej gadżetów, Moniek zadowolony? 😉

W sumie nie wiem czy śmiać się czy płakać bo z jednej strony będziemy mieli czystą, tańszą energię a z drugiej rozwój S.I. i metod śledzenia może dać rządzącym większy wgląd w nasze życie i większą władzę władze nad nami. Po prostu komórka przy nowych wynalazkach to będzie pikuś… E-ćpuny jak z mojego opowiadania o końcu Świata… (No dobra wybiegam w przyszłość ale już jesteśmy uzależnieni psychicznie od komórek, Internetu, mediów).

Śmieszne data z tego roku luty 2022 a nadchodzi zima 2022 i to już się zaczyna – ale podkreślam to tylko moja teoria, takie przemyślenia…

Link_Chip

Pozdro dla Atora 😉

Comments

9 responses to ““Skok energetyczny – dlaczego prąd na Świecie zdrożeje 2x – Teoria Fuzji””

  1. MonieK Avatar

    Chyba w dzisiejszych czasach mało kto o tym myśli. T ok

    Liked by 1 person

  2. Ron Swanson Avatar
    Ron Swanson

    SSD do gier fajne rozwiązanie, bo szybszy, niestety do przechowywania ważnych danych się nie nadaje. Nie zdradza symptomów nadchodzącej awarii, pada nagle i już nie wstaje, a dane są niemożliwe do odzyskania. W przypadku HDD nie ma tego problemu i zawsze masz spore szanse na odzyskanie zawartości. Pięknie by było, ale niestety fuzja termojądrowa nie jest na zaawansowanym etapie. W roku 2013 przewidywano ukończenie projektu w Cadarache w roku 2019, dziś mówi się o roku 2035. Mówimy tutaj cały czas o projekcie demonstracyjnym i naukowym, który nie będzie pełnił funkcji elektrowni. Powstanie tego na co czekamy, czyli elektrowni, szacowano kilka lat temu na lata 2040-2050. Biorąc pod uwagę systematyczne poślizgi i opóźnienia, obawiam się, że jest spora szansa, że takiej elektrowni my już nie dożyjemy. :/

    Liked by 1 person

    1. Black Beard Avatar
      Black Beard

      Toś mnie ubawił 😉 nie dożyjemy 2050 czy 2040? :-P. Przepraszam za żarty Ale jesteś zbyt dużym sceptykiem Wraz z rozwojem komputerów kwantowych wszystkie dziedziny nauki eksplodują to znaczy przyspiesza się 😉
      Ale to po części masz rację w Polsce pewnie nie doczekamy się elektrowni fuzyjnej, taki rząd…

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: